Для вас,учні


Мій найкращий 9 клас!

Так ми відпочиваємо і шануємо традиції


Так ми навчаємось


Так ми працюємо






Правила для учнів 5-9 класів
  • Наполегливо оволодівай знаннями, навчальними вміннями і навичками. Готуй себе до вибору шляху завершення середньої освіти.
  • Сумлінно трудись для загального блага. Бери участь у продуктивній праці і самообслуговуванні. Обери майбутню професію. Суворо дотримуйся правил техніки безпеки.
  • Бери активну участь у громадському житті школи, класу, в роботі учнівського самоврядування. Вчись поєднувати особисті інтереси з інтересами колективу.
  • Охороняй рідну природу, бережи і примножуй народне добро. Борися за економію і бережливість.
  • Правильно організовуй навчання, працю, відпочинок, цінуй свій і чужий час. Займайся в гуртках за інтересами, клубних об’єднаннях.
  • Систематично займайся фізкультурою і спортом.
  • Поважай батьків, старших членів сім’ї, бери участь у домашніх справах. Учися веденню домашнього господарства, піклуйся про літніх і хворих людей, про молодших.
  • Будь дисциплінованим, скромним, ввічливим. Виконуй вимоги педагогів, рішення органів учнівського самоврядування. 
  • Дотримуйся скромності і охайності в одязі. 
  • Знай і виконуй правила дорожнього руху, пожежної безпеки і поведінки на воді.
На перерві
  • Під час перерви учні не мають права заходити до інших класів.
  • На перерві не дозволяється бігати, кричати в коридорі.
  • Під час руху по сходах учням забороняється бігати, галасувати.
  • При появі на поверсі директора, заступника, вчителів або кого-небудь із дорослих учні повинні стати вбік і пропустити.
  • Учні повинні поважати працю обслуговуючого персоналу школи: не насмічувати в коридорах, на сходах, на ганку школи.
  • Суворо забороняється курити на території школи.
Вимоги до зовнішнього вигляду учнів
  • Кожен учень зобов’язаний з’являтися до школи чистим і охайно одягненим.
  • Зачіска повинна бути акуратною.
  • Під час перебування в школі забороняється бути нафарбованим.
  • Не дозволяється приходити на заняття дівчатам з нафарбованими нігтями, хлопцям – з сережками.
  • Учні повинні мати при собі гребінець і носову хусточку, щоб при потребі привести себе в порядок.
Обов'язки чергових по класу
  • Чергування по класу відбувається за графіком, встановленим класним керівником.
  • Чергові зобов’язані:
    • доповідати класному керівнику про стан справ у класі;
    • стежити за збереженням шкільного майна: парт, столів, стільців;
    • оберігати квіти, поливати їх;
    • готувати клас до уроку: стежити за наявністю крейди, вологих ганчірок;
    • після закінчення уроків проводити якісне прибирання класної кімнати.
Обов'язки чергових по школі
  • Для підтримки дисципліни і порядку в школі призначається черговий клас, який чергує протягом тижня.
  • Черговий клас з’являється до школи за 30 хвилин до початку уроків.
  • Чергові учні повинні обов’язково чергувати на визначених постах.
  • Чергові повинні стежити за порядком і дисципліною учнів, вимагати від них виконання правил внутрішнього розпорядку.
  • Протягом дня роботу чергового класу перевіряє черговий учитель.
  • У кінці тижня черговий клас складає звіт і звітується за своє чергування на робочій лінійці.

 УКРАЇНА,  МИЛА СЕРЦЮ, РІДНИЙ КРАЙ

        Мета:
·        поглиблювати знання учнів про культуру, історію, звичаї, традиції, адміністративний устрій України;
·        формувати відчуття української ідентичності;
·        виховувати у школярів любов до рідної землі, свого дому і роду, патріотичні почуття до рідного краю, повагу до історичного минулого, видатних постатей та подій, духовної спадщини, історико-культурних надбань;
·        розвивати критичне мислення; вміння працювати у групі, в команді.
       Обладнання: Державний прапор України, Державний герб України,  карта України, конверти й аркуші із завданнями, презентація.
        Форма уроку: квест.

ХІД УРОКУ
Вступ та актуалізація знань:
(у святково прибраному класі лунає пісня Т. Петриненка «Україно, Україно»)
Доброго дня, шановні діти, батьки. Я рада вітати вас у цей святковий день.
Земля, зігріта променем, радіє сонцю,
Земля, що має сотні поколінь,
Земля – найкраще, що в нас є і найдорожче,
О, Боже, землю нашу не покинь,
Високе чисте небо - небо України,
З надією дивлюсь у синю вись,
Гаряче жовте сонце - сонце України,
Два кольори у прапорі злились.

Сьогодні під синьо-жовтим прапором України засвітились промінці в очах, які прийшли до школи за радістю, за дружбою, за знаннями.
Цього року 1 вересня – особливе свято, бо в 2016 році Україна святкує свою 25 річницю незалежності. Тому і тема уроку у нас особлива.
І сам урок теж особливий.
Учень.
Мій край чудовий – Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль ведуть дороги в світ.
І найдорожча рідна мова –
Джерельцем радісно дзвенить.
І мила пісня колискова,
Чумацький шлях кудись зорить.
Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі...
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі! 
                   Надія Красоткіна
          Вступне слово учителя. Діти! Ми з вами одна велика родина і живемо в одній, надзвичайної краси країні.
         Сьогодні, на першому уроці у 2016-2017 навчальному році я пропоную вам здійснити інтелектуально-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
         Квест (походить від  англ. quest – пошук, пошуки пригод) – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо країною, яка у кожного з нас в серці асоціюється із мамою та батьком, рідною домівкою, стежкою, що веде до школи, друзями, пахощами стиглого хліба і блакиттю літнього неба.
         Сьогодні ми мандруватимемо рідною Україною!
А в серці тільки ти, єдиний мій, коханий рідний краю!
Леся Українка
Завдання І. Історико-географічне
Учитель: Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. Ви маєте відмітити на карті України місце, де народилися видатні українці, зображені на грошових одиницях нашої держави. Чи всі ці відомі постаті народилися саме в Україні?
Для довідки:
Володимир Великий – Київ;
Ярослав Мудрий – Київ;
Богдан Хмельницький – хутір Суботів під Чигирином;
Іван Мазепа – с. Мазепинці (нині Білоцерківський р-н Київської області);
Іван Франко – с. Нагуєвичі (нині Дрогобицький р-н Львівської області);
Михайло Грушевський- містечко Холм в Царстві Польському  (нині на території Польщі, має назву Хелм);
Тарас Шевченко – с. Моринці Звенигородського повіту Київської губернії (тепер Черкаська область);
Леся Українка – м. Новоград-Волинський (Житомирська область);
Григорій Сковорода – с. Чорнухи на Полтавщині.

Завдання ІІ. Поетичне
           Учитель: Благословенна наша земля, багата щедрими людьми, талантами, напрочуд дивовижною природою. Люди, закохані у свій рідний край, оспівують його красу та щедрість у своїй творчості.
Ваше завдання полягатиме у тому, що необхідно назвати автора віршованих рядків.
І. Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори. (Ліна Костенко)
ІІ. Народ мій є, народ мій завжди буде,
Ніщо не перекреслить мій народ!
Пощезнуть всі перевертні й приблуди,
і орди завойовників-заброд (Василь Симоненко)
ІІІ. Свою Україну любіть.
Любіть її… во врем'я люте,
В остатню, тяжкую мінуту
За неї Господа моліть. (Тарас Шевченко)

ІV. Бо вже не я – лише жива жарина
горить в мені. Лиш нею я живу.
То пропікає душу Україна –
та, за котрою погляд марне рву. (Василь Стус)
Вона так гарна, сяє так
V. Святою, чистою красою,
І на лиці яріє знак
Любові, щирості, спокою.
Вона так гарна, а проте
Так нещаслива, стільки лиха
Знесла, що квилить лихо те
В її кождіській пісні стиха. (Іван Франко)
VІ. Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
 і мову її солов'їну. (Володимир Сосюра)
VІІ. О люде мій бідний, моя ти родино,
Брати мої вбогі, закуті в кайдани!
Палають страшні, незагойнії рани
На лоні у тебе, моя Україно!
Кормигу тяжку хто розбить нам поможе?
Ой боже! (Леся Українка)
VІІІ. Живи, Україно, живи для краси,
Для сили, для правди, для волі!..
Шуми, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі. (Олександр Олесь)

Завдання ІІІ. Біографічне
Учитель: Наступне ваше завдання полягатиме у тому, що необхідно назвати видатну особистість української землі маючи лише п’ять слів, які її характеризують.
1. Визволення, війна, Переяслав, козак, Суботів. (Богдан Хмельницький)
2. Десятинна церква, Сонечко, тризуб, християнство, Візантія. (Володимир Великий)
3. Царгород, древляни, погости, християнство, Аскольдова могила. (Княгиня Ольга)
4. Байки, «вічний студент», співак, філософ, пателька (Григорій Сковорода)
5. Театр, митець, Герой України, «Вогнем і мечем», 100 ролей. (Богдан Ступка)
6. Коломак, церкви, бароко, шведи, Бендери. (Іван Мазепа)
7. «Кращий спортсмен світу», Париж, 6,14м, легка атлетика. (Сергій Бубка)
8. «Маруся Чурай», шістдесятниця, «Крила», дисидентка, Київ. (Ліна Костенко)
9. Драматург, Полтава, «Енеїда», масон, вчитель. (Іван Котляревський)
10. Десна, кіностудія, фільми, гуманіст, режисер. (Олександр Довженко)

   Завдання ІV. Краєзнавче
           Учитель:Україна – багата країна. Бог наділив цю землю дивовижно мальовничими краєвидами, де є і гори, і моря, і ріки, і степи. А скільки на Україні цікавих історичних місць! Погляньте на ці дивовижні куточки нашої Батьківщини та ідентифікуйте їх.
Національний заповідник «Хортиця», Запоріжжя
Долина нарцисів, Карпати
«Тунель закоханих», Рівненська обл.
Парк «Софіївка», Умань
Заповідник «Асканія Нова»
Перегляд презентації « 7 чудес  України»








Завдання V. Козацьке




Історія Українського козацтва
1. Острів, де жили козаки. (Хортиця)
2. Кому було заборонено навіть ступати на Січ? (Жінкам)
3. Свята покровителька козаків, в честь якої була збудована церква. (Покрова)
4. Вірний друг козака. (Кінь)
5. Що означає слово «козак»? (Вільна людина)
6. Як називалось козацьке житло? (Курінь)
7. Як називалась козацька зачіска? (Оселедець)
8. Яка головна страва була у козаків? (Куліш)
9. Як називалось козацьке військо? (Кіш)
10.Як називався довгий плащ без рукавів, в який одягались козаки? (Кирея)
11. Що означає слово «осідок»? (Місце проживання)
12. Головний серед козаків. (Гетьман)
13. Що було символом влади гетьмана? (Булава)
14. Хто був засновником першої Запорізької Січі? (Д.Вишневецький)
15. Хто був найславетнішим кошовим отаманом на Запорізькій Січі? (І.Сірко)
16 Бойове мистецтво козаків. (Бойовий гопак)
17. Як називались козацькі човни? (Чайки)
18. Хто такий пластун? (Найкращий козак-розвідник)
19. За що боролись козаки? (За волю)
20. Без чого козак не міг вирушати у бій? (Без шаблі)
21. Що є рідним домом для козака? (Дикий степ)
22. Як приймали у козаки? (Треба бути православної віри і любити рідну землю)
23. Хто проміняв дружину на тютюн та люльку в українській народній пісні «Ой, на горі та й женці жнуть»? (П.Сагайдачний)
24. Який вчинок вважався негідним козака? (Зрада)
25. Хто такий побратим? (Людина, що врятувала козака від смерті в бою)
26. Назвіть музичні інструменти, які використовували козаки. (Кобза, сурма, ліра, бандура, литаври)
27. Яка назва музичного твору кобзаря? (Дума)
28. Хто був останнім кошовим отаманом Запорізької Січі? (П. Калнишевський)
29. Яку назву мала держава Б.Хмельницького? (Гетьманщина)
30. За чиїм наказом була зруйнована Запорізька Січ? (Катерини ІІ)
31. Як прізвище художника, який написав картину «Запорожці пишуть листа турецькому султану»? (І. Репін)
32. Без якого ритуалу козацьке військо не могло вирушати в похід? (Без освячення)
33. Козацька держава. (Запорізька Січ).

Завдання VІ. Народознавче
                Учитель: З давніх-давен в Україні жінки та дівчата вишивали рушники, сорочки, плахти та інший одяг.
           Вишиті рушники українці вважали священними оберегами. Рушник супроводжував людину все її життя. Він і тепер залишається одвічним людським символом добра, щастя. Вони не тільки прикрашали життя наших предків. Кожен рушник мав своє значення. Назвіть призначення рушників.

Утирач, Стирок, Покутник, Плечовий, Подарунковий.

Утирач – для рук та обличчя;
Стирок – для посуду, стола;
Покутник – ним обвішували стіни;
Плечовий – пов’язували сватів;
Подарунковий – обрядовий, весільний.

Завдання УІІ  «Чим може пишатись українець
1. Державне підприємство «Антонов»
2. Унікальний автомобіль «Хаді-34»
3. Києво-Печерська Лавра.
4. Підводна річка у Чорному морі
5. Гелікоптер Сікорського
6. Станція метро «Арсенальна»
7. Гіпсова «Оптимістична» печера
Чим може пишатись українець?
1. Конструкторським бюро Антонова розроблено літак з найвищими показниками вантажопідйомності в світі, він носить назву Ан -255 «Мрія». Агрегат спочатку був спроектований для перевезення в повітрі космічних кораблів. Сьогодні «Мрія» здійснює вантажні перевезення габаритних вантажів.
2. «ХАДІ-34» - найбільш енергоефективний автомобіль України. Внесено до Книги рекордів України як автомобіль з мінімальними витратами пального (менше 2 грамів на 1 кілометр). Побудований в 2010 році. Призначений для участі в змаганнях з паливної економічності «Eco-marathon» у класі «прототип» з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння. На 2013 рік тричі брав участь у міжнародних змаганнях з економії палива. 
3. Успенська Києво-Печерська лавра  одна з найбільших  православних святинь України, визначна пам'ятка історії та архітектури, а також діючий монастир Української православної церкви Московського патріархату зі статусом лаври. Разом із Софійським собором внесена до переліку Світової спадщини ЮНЕСКО
   4. Підводна рі́чка в Чорному морі — придонна течія сильно солоної води з Мармурового моря через Босфор і вздовж морського дна Чорного моря. Жолоб, по якому тече ріка, має глибину близько 35 м, ширину 1 км і довжину близько 60 км. Якби ця річка текла на поверхні, то вона б була шостою в списку річок по повноводності.  Цікаво, що вири в цій підводній річці закручуються не проти годинникової стрілки (як у звичайних річках), а за годинниковою стрілкою.
5. Сікорський Ігор Іванович — український та американський  інженер (авіаконструктор) та підприємець з Києва.
Ідею гелікоптера йому навіяли малюнки повітряного ґвинта Леонардо да Вінчі.
Гелікоптери Сікорського марки «S» 1941 року були прийняті на озброєння Збройними силами США. У цілому фірма Сікорського «Сікорські Ейркрафт» створила 17 базових літаків та 18 гелікоптерів. 
6. Столична станція метро, що носить назву «Арсенальна» – найглибша з існуючих на сьогодні у світі, вона розташовується під землею на глибині 105 метрів. Споруда була побудована в 1960 році поблизу будівлі парламенту.
7. Оптимістична — гіпсова печера, геологічна пам'ятка природи. Розташована поблизу села Королівка Борщівського району Тернопільській області. Занесена до Книги рекордів Гінеса як найдовша в світі гіпсова печера, найдовша печера Євразії та друга  за довжиною серед печер світу. Сумарна довжина її ходів становить понад 240,5 км. Печера до кінця не розвідана. Вона займає площу близько 2 гектарів.
Книга рекордів Гіннеса.
- А чи знаєте ви що таке книга рекордів Гіннеса?
- Як ви думаєте,  а українці могли увійти у цю книгу?
Лариса Ладиніна – 14 олімпійських медалей,
Сергій Бубка – 35 світових рекордів
Леонід Стадник – найвища людина світу – 2м. 57 см.
Павло Резвой – переплив Атлантичний океан і Індійський на човні (55 днів)
Олексій Гуцуляк – під снігом 1год. 8с. та інші.
     Завдання VІІІ. Смачне
         Учитель:Історично Україна славилася своєю багатою кухнею. І понині її страви користуються популярністю не лише на Україні, а й далеко за її межами. Пригадайте та виконайте наступні завдання:
1. Назвати асортимент овочевих страв української кулінарної традиції. (Борщ, капусняк, голубці, квашена капуста, солоні огірки, гарбузова каша, картопляні страви – деруни, коми тощо.)
2. Назвати найпоширеніші молочні страви, які бували на селянському столі. (Свіже й кисле молоко, відтоплений сир, вареники, пироги з сиром, колотуха.)
3. Назвати найпоширеніші страви з борошна. (Вареники, галушки, млинці, гречаники тощо.)

Завдання ІХ Пісенне
             Учитель:Яке диво дивне – народна пісня! Яку владну силу таїть вона в собі! Минають віки, змінюються суспільні устрої, потрясають світ нищівні війни і голодомори, на зміну одним поколінням приходять інші – у кожного свої смаки, свої уподобання. А народна пісня залишається, через усі злигодні й поневіряння проносить вона свій первісний чар, свою нев'янучу молодість. Народна пісня –  це душа народу, його історія.
         Тож на завершення нашої подорожі допишіть або проспівайте пропущені слова у запропонованих українських народних піснях.
1. В саду гуляла, квіти зривала, –
Кого ….(… любила – причарувала)
2. Служив козак у війську,
Мав років двадцять три.
Любив …(козак дівчину і з сиром пироги.)
3. Зеленеє жито, зелене,
Хорошії гості у мене.
Зеленеє … (…жито женці жнуть, хорошії гості мене ждуть.)
4. Ой у лузі червона калина похилилася,
Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми …(…нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо!)
5. Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила мене у поля край села,
І в дорогу …(… далеку ти мене на зорі проважала, і рушник вишиваний на щастя дала.)
6. Україно, Україно,
Після далечі доріг
Вірне серце твого …(…сина я кладу тобі до ніг!)

             Учитель: Підіб’ємо підсумки нашої інтелектуально-пригодницької подорожі. Ви зібрали слова і відновили вислів славної доньки української землі Лесі Українки. На мою думку, кожний із нас погодиться із поетесою, адже любов до України вічно житиме у наших серцях. хай новий 2016-2017 навчальний рік пройде з Україною у ваших серцях.
4.6.  Винахідливі українці.
Перегляд відеоролику «Українські винаходи, що змінили світ на краще»  https://www.youtube.com/watch?v=shCCNl6kJd8                                                                    
           

Нас мало, але ми - найкращі!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар